Kadıköy Boşanma Avukatı

Kadıköy boşanma avukatı medeni hukukun bir alt dalı olarak bilinen aile hukukundan meydana gelen uyuşmazlıkların sonucunda gerçekleşmesi gereken hukuki işlemler ile ilgilenir. Dava vekili olan boşanma avukatları boşanma süreci içerisinde nafaka, velayet, mal paylaşımı gibi işlemlerin hukuki yollar ile taraflar adına en mantıklı şekilde çözülmesine yardımcı olur.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma avukatı tarafından yürütülen boşanma davalarını açmak için öncelikle tarafların yazılı bir dilekçe ile yetkili aile mahkemelerine başvurması gerekir. Boşanma davası için gerekli olan dilekçe taraflar tarafından yazılabileceği gibi avukat aracılığı ile de hazırlanabilir.

Boşanma çekişmeli ve anlaşmalı olmak üzere iki farklı yol ile gerçekleşebilir. Her iki yöntemin süreci birbirinden farklıdır.

Anlaşmalı Boşanma Davası

Boşanma davasının bir türü olan anlaşmalı boşanma davası her iki tarafında evliliği sonlandırmak istemesi ile meydana gelir. Anlaşmalı boşanma davaları içinde Kadıköy boşanma avukatı ve avukat tarafından verilen hizmetlere ihtiyaç duyulur. Bu durum anlaşmalı boşanma davalarının daha hızlı sonuçlanmasını sağlar. Bunun yanı sıra vekalet ve mal paylaşımı gibi konularda da boşanma avukatına ihtiyaç duyulur.

Çekişmeli Boşanma Davası

Kadıköy boşanma avukatı tarafından yürütülen bir diğer boşanma davası türü ise çekişmeli boşanma davasıdır. Çekişmeli boşanma davasında anlaşmalı boşanma davasından farklı olarak bir taraf evliliği bitirmek isterken diğer tarafın böyle bir talebi olmaz. Bu durumda her iki tarafında avukata ihtiyacı olur.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Boşanma talebinin ne olduğu, tarafların birbirlerinden istekleri ve davanın hangi yol ile gerçekleştiği davaların sürenin değişmesine neden olur. Anlaşmalı boşanma davalarında süre 1 ile 3 ay arasında değişirken çekişmeli boşanma davalarında bu süre 5 yıla kadar uzayabilir.

Boşanma Avukatının Görevi Nedir?

Hem çekişmeli hem de anlaşmalı boşanma davaları için önemli bir görev yapan Kadıköy boşanma avukatı süreç dahilinde meydana gelebilecek pürüz ve anlaşmazlıklara engel olmaya çalışır. Boşanma davasının hukuki ve medeni yollar ile tamamlanması konusunda önemli bir göreve sahiptir.

Boşanma Avukatı Ücretleri 2023

Evlilik birliğinin sona erdirilmesine neden olabilecek pek çok farklı etken bulunur. Evlilik birliğinin sona erdirilmesi süreci olarak ele alınan boşanma davası ise Kadıköy boşanma avukatı tarafından yürütülmesi gereken kritik bir süreçtir. Boşanma avukatı ücreti için her yıl belirlenen bir alt sınırı bulunur. Fakat tam ücret ile ilgili en doğru bilgiyi ancak süreci ele alan avukat verebilir.